Ud over udarbejdelse af Arbejdspladsvurdering og styring af skibets medicinkiste, er det nu også muligt med de 2 nye moduler, at registrere og holde styr på besætningens certifikater/beviser og eventuelle udløbsdatoer på disse samt registrering og oversigt over synsterminer og udstyr med eftersynsdato eller udskiftningsdato.

I de 2 nye moduler vises eventuelle udløbsdatoer med farveindikering. Så lang tid der er over 60 dage til udløb er farveindikeringen grøn og mellem 60 og 30 dage er den gul. Når der er under 30 dage til udløb bliver farveindikeringen rød. I forbindelse med indtastningen tilpasses oversigterne til den enkelte bruger. Dette gør systemet lige anvendelig til små og store fartøjer uanset om der er en eller flere besætningsmedlemmer ombord eller om der er lidt eller meget udstyr der skal holdes styr på. Systemet er meget brugervenligt og ved hvert modul er der en udførlig vejledning.

Kort sagt, kan man ved 4 klik i systemet få et overblik over skibets APV, indholdet i medicinkisten, besætningens kvalifikationer og det udstyr der er ombord.

Ændrer man fiskeriform eller rigger fartøjet om til kombinationsfiskeri, eller ønsker ændringer i medicinkiste type er dette nu også muligt. En sådan ændring kan kun foretages ved henvendelse til Fiskeriets Arbejdsmiljøråd.

Har man ikke adgang til RVM systemet, kan dette etableres ved henvendelse til Fiskeriets Arbejdsmiljøråd på tlf. 75 18 05 66

FA er ligeledes behjælpeligt med råd og vejledning i forbindelse med brug af systemet.